Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
872
Dutch literature --- Geheugenproblemen --- Zelfverminking --- Jeugdboeken 13-16 jaar --- Geheugenprobleem
Choose an application
De 15-jarige Anouk fietst 's nachts na een concertrepetitie naar huis en wordt langs een donkere bosweg aangerand. Een gealarmeerde, oudere buurtbewoonster helpt haar en verwittigt haar ouders. In de daaropvolgende dagen wordt Anouk gekweld door nachtmerries, maar ze weigert concrete hulp van politie en hulpverleners. De oudere buurvrouw en een klasgenoot, een muzikant zoals Anouk zelf, halen haar beetje bij beetje uit haar impasse. Het verhaal werkt naar een apotheose toe, een solospel van Anouk tijdens het jaarlijkse concert. Marina Defauw focust vooral op de gevoelens van Anouk. Ze leeft zich sterk in haar verwarring en schaamte in en beschrijft geloofwaardig de schrik om als gebrandmerkte terug onder de mensen te komen. De helpende nevenfiguren zijn zo geromantiseerd dat ze de realiteit ombuigen naar een zweverig verhaal: een alternatieve oudere dame met een idyllisch Woodstockverhaal en een knappe, zielsverwante klasgenoot met een exotische afkomst en naam. Het feit dat de ouders en politie Anouk niet kunnen overhalen om voluit te praten, past niet in dit halfslachtige didactische verhaal. [Jet Marchau] Copyright (c) Vlabin-VBC2005Bron: http://www.deleeswelp.be
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
De thema's bieden mogelijkheden tot verschillende werkvormen : begeleid zelfstandig werk, partner- of groepswerk, coöperatief leren ... Aan elk thema is leerplangebonden verrijkingsleerstof gekoppeld per leerjaar. Deze is bedoeld om te verwerken binnen de eigen klasgroep of als gedifferentieerd huiswerk. Alle sterke leerlingen kunnen hier vrij zelfstandig mee aan de slag. De onderwerpen sluiten aan bij wiskunde, Nederlands en wereldoriëntatie. Vanaf de derde graad zijn er ook opdrachten rond Franse taal voorzien.
#PBIB:+105.70 --- 474.2 --- Nederlands --- didactiek --- hoogbegaafdheid --- onderwijsstrategieën --- schoolboeken --- wereldoriëntatie --- wiskunde --- 462.1 --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Didactische werkvormen --- Differentiatie --- Hoogbegaafde kinderen --- Kangoeroeklassen --- Mandala's --- Meervoudige intelligentie --- Tijd --- Hoogbegaafdheid --- differentiatie --- patronen --- tijd --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hoogbegaafdheid --- didactiek basisonderwijs - onderwijsstrategieën --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2013 --- basisonderwijs --- didactische werkvormen --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie
Choose an application
De thema's bieden mogelijkheden tot verschillende werkvormen : begeleid zelfstandig werk, partner- of groepswerk, coöperatief leren ... Aan elk thema is leerplangebonden verrijkingsleerstof gekoppeld per leerjaar. Deze is bedoeld om te verwerken binnen de eigen klasgroep of als gedifferentieerd huiswerk. Alle sterke leerlingen kunnen hier vrij zelfstandig mee aan de slag. De onderwerpen sluiten aan bij wiskunde, Nederlands en wereldoriëntatie. Vanaf de derde graad zijn er ook opdrachten rond Franse taal voorzien.
#PBIB:+105.70 --- 474.2 --- Nederlands --- didactiek --- hoogbegaafdheid --- onderwijsstrategieën --- schoolboeken --- wereldoriëntatie --- wiskunde --- 462.1 --- Cirkels --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Didactische werkvormen --- Differentiatie --- Eerlijke handel --- Geld --- Hoogbegaafde kinderen --- Kangoeroeklassen --- Meervoudige intelligentie --- Economie --- Hoogbegaafdheid --- differentiatie --- economie --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hoogbegaafdheid --- didactiek basisonderwijs - onderwijsstrategieën --- Schoolbooks - Didactic material --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|